Call Center

10 korzy?ci telemarketingu w Twojej firmie

Pierwsze call center za?o?y?a firma DialAmerica w latach pi??dziesi?tych ubieg?ego stulecia1. W Polsce natomiast, telemarketing pojawi? si? dopiero w latach dziewi??dziesi?tych, wraz z transformacj? ustrojow? i prywatyzacj? biznesu. Cho? sama idea wielu osobom kojarzy si? z nachaln? i agresywn? sprzeda?? w stylu Wilka z Wall Street, w rzeczywisto?ci wi?kszo?? z nas korzysta z dobrodziejstw telemarketingu w ?yciu codziennym – np. umawiaj?c wizyt? u lekarza i korzystaj?c z prywatnego ubezpieczenia, b?d? dzwoni?c do sklepu internetowego sk?adaj?c reklamacj?. A jakie korzy?ci mo?e przynie?? telemarketing z punktu widzenia przedsi?biorcy? W?a?nie o tym b?dzie dzisiejszy artyku?.

Nowy kana? kontaktu?

?.Kty mo?e by? wsparciem dla tych ju? funkcjonuj?cych. Je?li masz terenowe si?y sprzeda?y, wykorzystaj telemarketing do umawiania spotka? ? a je?eli w dobie pandemii s? one utrudnione, u?yj telemarketingu do przeprowadzania spotka? online.

Sprzedaj?c produkty przez Internet, wykorzystuj dzia?ania telefoniczne do wsparcia klientów w procesie zakupowym oraz do weryfikacji porzuconych koszyków. Rozwi?za? jest naprawd? wiele i mo?na je wykorzystywa? multikana?owo.

Zwi?kszony obszar dzia?ania

Kontakt z klientami przez telefon mo?e umo?liwi? dotarcie do wi?kszej grupy odbiorców spoza bezpo?redniego otoczenia Twojego przedsi?biorstwa. Umo?liwia to równie? zwi?kszenie zakresu docieralno?ci z Twoj? ofert? z lokalnego na poziom ogólnopolski. Dodatkowo, dajesz klientom mo?liwo?? kontaktu z firm?, nie zmuszaj?c ich do udania si? w konkretne miejsce.

Szybsze dotarcie do klientów

Nie do??, ?e skala dotarcia jest wi?ksza to jest te? szybsza. W jedn? godzin? jeste? w stanie z?o?y? wi?cej ofert ni? wysy?aj?c handlowca w teren. Do tego mo?esz dzwoni? w ró?nych momentach, a je?eli nie dodzwoni?e? si? raz, spróbujesz za kilka godzin albo nast?pnego dnia. Dost?pno?? klienta jest du?o wi?ksza ni? w przypadku spotka? osobistych.

A przy okazji oszcz?dzasz czas swój i klientów.

Lepsze wyniki sprzeda?owe

Nowe kana?y sprzeda?y daj? nowe mo?liwo?ci. Wi?cej mo?liwo?ci to potencjalnie wi?ksza sprzeda?.

Telemarketing pozwala osi?ga? wi?ksze konwersje ni? kampanie mailowe – konwersje od jednego do kilkunastu procent na zimnych bazach, a na ciep?ych nawet do kilkudziesi?ciu.

Wsparcie dla klientów

Zarówno dla tych obecnych jak i nowych. Telemarketing mo?e by? wsparciem w procesach zwi?zanych ze sprzeda?? lub obs?ug? klienta.

Klienci cz?sto wol? zadzwoni? ?eby za?atwi? spraw? i mie? potwierdzenie ?e jest w trakcie rozwi?zywania, b?d? uzyska? informacj? tu i teraz, ani?eli czeka? na odpowied? na maila. Ten element interakcji poprzez telefon jest najszybszy.

Profesjonalne podej?cie do klienta

Decyduj?c si? na ró?ne formy telemarketingu, umo?liwiasz klientowi wiele opcji kontaktu ? tzw. omnichannel. W oczach klienta stajesz si? profesjonalist?, co zwi?ksza równie? presti? samej organizacji.

Lepszy wizerunek firmy

Telemarketing mo?e poprawi? wizerunek przedsi?biorstwa, je?eli jest ?wiadczony na odpowiednim poziomie. Je?eli klient b?dzie otrzymywa? wsparcie jakiego oczekuje, a jego problemy b?d? rozwi?zywane bez ci?g?ego przekierowywania i pozostawiania na linii ? wtedy w oczach klienta b?d? budowa?y si? pozytywne do?wiadczenia, które wp?yn? na lepsze postrzeganie firmy czy marki.

Zbieranie opinii

Dzi?ki kontaktom telefonicznym i rozmowie, firma mo?e w szybki sposób uzyska? istotne informacje na temat produktów i us?ug które oferuje, dzi?ki czemu mo?e poprawia? ofert? i dostosowywa? j? do aktualnych wymaga? klientów. Co wi?cej, pro?ba o opini? wp?ynie pozytywnie na wizerunek firmy w oczach klienta, który doceni ?e jego zdanie si? liczy.

Budowanie lojalno?ci klientów

Telemarketing to zdecydowanie dobry sposób na utrzymanie relacji z klientami – poprzez odpowiedni? rozmow?, badanie potrzeb oraz szeroko poj?te zainteresowanie, mo?na tworzy? wi?zi i lojalno?? wobec marki. Klienci lubi? gdy si? o nich dba.

Badania rynkowe

Za pomoc? telemarketingu mo?na równie? prowadzi? badania czy ankiety, których wyniki i analiza b?d? rzutowa? na skuteczno?? podejmowanych przez firm? d?ugofalowych decyzji.

Czy telemarketing jest skuteczny?

Je?eli jest prowadzony zgodnie ze sztuk?, to odpowied? mo?e by? tylko jedna:

Jest to najskuteczniejszy sposób docierania do klientów. W przypadku sprzeda?y musimy mie? dobrze okre?lon? grup? docelow? – aby stworzy? odpowiedni? baz? klientów, musimy w odpowiedni sposób pokaza? produkt czy us?ug?, ?eby przedstawi? benefity wi???ce si? z ich zakupem.

Na ko?cow? skuteczno?? telemarketingu ma wp?yw wiele czynników, m.in.:

– do?wiadczenie konsultantów

– jako?? bazy danych

– atrakcyjno?? oferty

– zarz?dzanie firm?

Oczywi?cie telemarketing mo?e mie? tak?e wady. Mo?esz trafi? w nieodpowiedni moment przeprowadzenia rozmowy, który mo?e rzutowa? na nastawienie klienta, przez co dzia?ania b?d? nieskuteczne, a klient mo?e si? zniech?ci? do firmy.

Jednak powy?sze 10 korzy?ci wskazuje na to ?e warto spróbowa?. Kontakt przez telefon daje nieograniczone mo?liwo?ci, które przenios? Twój biznes na wy?szy poziom. Przekonaj si? sam!

Zapraszamy tak?e na nasz kana? na YouTube – „Biznes na s?uchawkach”

1 https://www.szef-sprzedazy.pl/strategie/od-telemarketingu-do-omnichannel-customer-center, odczyt: 1.12.2020.

en_GBEnglish