From the life of MediaSystem

Media Portal jako nowoczesny program motywacyjny

Wizj?, kta przy?wieca?a nam od pocz?tku prowadzenia dzia?alno?ci by?o stworzenie w strukturach Media System zgranej spo?eczno?ci. Takiej, w której wszyscy jeste?my sobie równi, traktujemy si? z szacunkiem, integrujemy si? i razem d??ymy do wyznaczonych celów. Realizacja tego zamierzenia nie by?a jednak taka prosta. Musieli?my bowiem odpowiedzie? sobie na pytanie, co zrobi?, ?eby ka?dy pracownik chcia? sta? si? cz??ci? spo?eczno?ci Media System. Jaki jest jego profil, co go motywuje i nap?dza do nowych wyzwa??

Motywatorów jest bardzo wiele. Dla jednych kluczowe s? sprawy materialne, takie jak dodatkowe wynagrodzenie, czy nagroda rzeczowa, dla innych liczy si? s?owna pochwa?a, dobra atmosfera, mo?liwo?? awansu czy szacunek. Recept? na sukces ka?dego programu motywacyjnego jest odpowiednio zdefiniowana grupa docelowa. Trzeba jasno odpowiedzie? sobie na pytanie, kto stanowi grup? maj?c? najwi?kszy wp?yw na osi?gni?cie celu biznesowego i na kierunek, w którym zmierza przedsi?biorstwo.

MediaCity

Co zamierzali?my osi?gn??? Przede wszystkim zale?a?o nam na tym, by nasi pracownicy chcieli identyfikowa? si? z firm? oraz by razem z nami budowali spo?eczno?? MediaCity. Jednocze?nie, id?c z duchem czasu,chcieli?my zaanga?owa? si? bardziej w media spo?eczno?ciowe. Ponadto, jak wiele podmiotów dzia?aj?cych w obszarze call center, borykali?my si? z wzrastaj?cym poziomem rotacji w?ród telemarketerów. 

Zacz?li?my wi?c od zebrania danych demograficznych, dotycz?cych osób zatrudnionych w naszej firmie. Jak si? okaza?o, 66% pracowników Media System to kobiety, a 34% to m??czy?ni. Ponad po?ow? zatrudnionych stanowi? osoby pomi?dzy 22-29 rokiem ?ycia. 35% osób pracuje w firmie ponad 2 lata. Bior?c pod uwag? przytoczone dane musieli?my znale?? z?oty ?rodek, dzi?ki któremu zaanga?ujemy w budow? naszej spo?eczno?ci wszystkich pracowników, ze szczególnym uwzgl?dnieniem naszej grupy docelowej, czyli m?odych ludzi. 

Media Portal

W efekcie naszych poszukiwa? i dzia?a?, mocno wspartych przez dzia? Marketingu i IT, powsta? Media Portal. Jest to system stanowi?cy element zarz?dzania zasobami ludzkimi, który anga?uje pracowników, tworzy wi?? oraz buduje kultur? organizacyjn? przedsi?biorstwa. Media Portal sprawia, ?e nowo zatrudniony pracownik ju? od pierwszych dni w firmie wspó?tworzy spo?eczno?? Mediacity. Dzieje si? tak, poniewa? oprócz standardowych szkole? sprzeda?owych przechodzi równie? szkolenie z Media Portalu.

Do najwa?niejszych funkcji naszego systemu nale?y zarz?dzanie czasem pracy, mo?liwo?? zbierania punktów za ró?ne aktywno?ci zwi?zane z ?yciem firmy, dost?p do wydarze? firmowych, baza wiedzy (dost?p do niezb?dnych do pracy narz?dzi, regulaminów czy szkole? w formie online), dost?p do raportów i statystyk dotycz?cych zebranych punktów oraz sklep z podgl?dem nagród.

Aktywno?ci, za które pracownik zbiera punkty: 

·      Frekwencja miesi?czna, poprawne planowanie czasu pracy. 

·     Polecenie znajomego do pracy, je?li ten zostanie zatrudniony.

·     Zg?oszenie innowacji w firmie, która zostanie pozytywnie rozpatrzona i wdro?ona. 

·     Wzi?cie udzia?u w konkursie np. przygotowanie najlepszej dyni na Halloween.

·     Wzi?cie udzia?u w wydarzeniu firmowym np. Terenowa masakra. 

·     Uczestnictwo w akcjach charytatywnych.

·     Aktywno?? na firmowych mediach spo?eczno?ciowych, komentowanie i Mudost?pnianie postów.

Media Kiosk

Niezwykle istotnym elementem Media Portalu jest Media Kiosk – miejsce umo?liwiaj?ce naszym pracownikom raz na trzy miesi?ce wymian? zdobytych punktów na cenne nagrody: koszulki, selfie-sticki, czy nawet vouchery wakacyjne. Z naszych danych wynika, ?e a? 92% pracowników aktywnie zbiera punkty, bior?c udzia? w akcjach dodatkowych.

Co wi?cej, wprowadzili?my bonus roczny, przyznawany w marcu, z okazji ?urodzin? Media Kiosku. Ka?da osoba, która przepracowa?a pe?ny rok od rocznicy otwarcia Media Kiosku ma szans? zdoby? ekstra punkty, pod warunkiem spe?nienia dodatkowych parametrów, takich jak 100% frekwencja minimum 9 razy w ci?gu roku. W 2018 ze 120 osób, które przepracowa?y pe?nych 12 miesi?cy a? 80 otrzyma?o ten bonus. To tylko potwierdza, ?e pracownicy staraj? si? dobrze planowa? czas pracy, a punkty do Media Kiosku stanowi? wa?ny element systemu motywacyjnego, wp?ywaj?c przy tym na zmniejszenie rotacji w zespo?ach.

W roku 2017 ?rednia roczna ilo?? punktów uzbierana przez pracownika wynosi?a 137 (ok. 11 na miesi?c), natomiast w roku 2018 by?o to ju? 170 (ok. 14 na miesi?c). Widoczna jest zatem tendencja wzrostowa w poziomie zaanga?owania naszych pracowników oraz ich ch?ci uczestnictwa w ?yciu Media City. Wprowadzenie podobnego systemu rekomendujemy wszystkim firmom, które borykaj? si? z problemami du?ej rotacji w?ród zatrudnionych osób oraz brakiem motywacji. Media Portal, dobrze dostosowany do specyfiki konkretnego biznesu i realizowanych zada?, mo?e okaza? si? wa?nym elementem buduj?cym kultur? organizacyjn? ka?dego przedsi?biorstwa.

en_GBEnglish