Z życia MediaCity

„Motywowanie z precyzją snajpera” – czyli wszystko, co powinniśmy wiedzieć o sposobach motywacji pracownika

Wyjazd motywacyjny

W ostatnim czasie chcąc rozwijać umiejętności personalne naszej kadry kierowniczej, wzięliśmy udział w wykładzie motywacyjny, który został poprowadzony przez Rafała Szczepanika, wykwalifikowanego specjalistę w dziedzinie trenowania pracowników. Tematem wykładu było „Motywowanie z precyzją snajpera”. Przede wszystkim na początku, każdy z uczestników musiał sam sobie odpowiedzieć na pytanie: co jego osobiście motywuje do pracy? Odpowiedzi na to pytanie było wiele, tak samo jak wiele jest sposobów rozbudzania w człowieku chęci do działania.

Motywacja i jej aspekty

Podstawą do zdobycia wiedzy na temat tego jak zmotywować poza finansowo pracownika, jak rozpoznać co motywuje konkretną osobę, jest przede wszystkim zrozumienie tego, że motywacja jest nielogiczna oraz u jej podstaw znajdują się emocje i hormony.

Kluczem do sukcesu przy poznawaniu drugiego człowieka i odkrywaniu jego inspiracji jest oczywiście zadawanie pytań. Trzeba jednak pamiętać, że aby uzyskać te najważniejsze dla nas informacje potrzebne jest dopytywanie: Dlaczego? Dlaczego lubi np. robić tę konkretną rzecz. Tylko odpowiedź na pytanie wskazujące pobudki kierujące człowiekiem, sprawia, że jesteśmy w stanie poznać jego oczekiwania.

Źródła motywacji

Dowiedzieliśmy się również, że istnieją dwa źródła motywacji: wewnętrzne i zewnętrzne. Pierwsze z nich oznaczają, że człowiek robi coś aby się spełnić. Drugie natomiast oznaczają zupełne przeciwieństwo, są nastawione na czerpanie korzyści materialnych a także działanie w celu uniknięcia kary.

Rodzaje motywatorów

Ważnym momentem wykładu było wyodrębnienie kategorii motywatorów, które funkcjonują
w naszym świecie. Dla każdego hierarchia jego własnych pobudek jest inna. Pan Rafał wyodrębnił 8 kategorii motywatorów, które pobudzają nas do działania: pieniądze i benefity,  poczucie bezpieczeństwa, relacje i atmosfera, wyzwania, decyzyjność i autonomia, prestiż, awans i kariera, własny rozwój. Motywowanie drugiego człowieka niesie ze sobą ryzyko tego, że jeśli źle odczytamy jego pobudki wówczas możemy go osiągnąć cel odwrotny i go zdemotywować.

Heroes 2018

Spotkanie zwieńczone było prezentacją oraz wręczeniem statuetek w kategorii Heroes za osiągnięcia w 2018 roku. 

Wśród wyróżnionych kategorii znalazły się:

Feniks 2018

Debiut Roku 2018                                                                     

As Sprzedaży 2018

Konkurs ten nagradza pracowników, którzy w ostatnim roku poczynili ogromny krok naprzód.

Najlepsi w roku 2018 byli:

Feniks 2018 – Patrycja Wiśniewska

Debiut Roku 2018 – Rafał Domian

As Sprzedaży 2018 – Przemysław Łoń

Podsumowanie

Wszyscy potrzebujemy bodźców do działania. Każdego z nas może napędzać coś innego. Odkryjmy to w sobie i pielęgnujmy.

pl_PLPolish