Z życia MediaCity

Owocowy piątek – czy wycieczka na Hawaje? Czyli czy benefity są nadal atrakcyjne?

Działania związane z employer brandingiem, czyli kreowaniem pozytywnego wizerunku pracodawcy, powinny na stałe wpisać się w grafik przy planowaniu działań zespołów marketingowych i HRowych. Istniejący obecnie rynek pracownika, wynikający z bardzo niskiego bezrobocia, sprzyja wysokiej rotacji pracowników oraz mniejszym poczuciem zaangażowania. Jak temu zaradzić? Działania związane z employer brandingiem zewnętrznym już nie wystarczą. To co dzieje się wewnątrz firmy jest głównym magnesem dla pracowników.

Call Center – branża jedyna w swoim rodzaju

Trudność w pozyskaniu nowego pracownika sprawia, że dużo bardziej opłacalne jest budowanie stałego zespołu zaangażowanych pracowników i  dbanie o wysoki poziom satysfakcji osób już zatrudnionych. Co może mieć wpływ na ich motywację? Wiadomą sprawą jest, że najważniejszymi aspektami dla pracownika zawsze będą: : wynagrodzenie, obowiązki i warunki pracy.. Natomiast Branża Call Center jest pod tym względem charakterystyczna. Bardzo często od słuchawki zaczynają osoby dopiero wchodzące na rynek pracy. Pokolenie Z traktuje pieniądze nie jako cel sam w sobie, ale jako sposób na realizacje swoich aspiracji i ambicji. Ponadto oczekuje spójności pomiędzy wartościami wyznawanymi przez siebie oraz przez firmę, w której pracuje. A wszelkie Benefity pozapłacowe to nic innego jak możliwość stworzenia w pracy zgranej ekipy i przede wszystkim, przyjaznej atmosfery – w której każdy będzie się realizował, a przez to osiągał cele.

Owocowe piątki – benefitem czy obciachem?

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Benefit, benefitowy nie równy. Firmy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych form „dogadzania” swoim pracownikom. Wiele z nich traci swoja atrakcyjność w oczach potencjalnych kandydatów. Jak zatem odczarować ten trend?  Powinniśmy sięgać po rozwiązania, które są indywiualne, które nie tylko poprawią nastrój zespołu, ale i realnie wpłyną na zdrowie i kondycję pracowników. Ale przede wszystkim rozwiązania które są autentyczne i spójne z wartościami firmy!

Owocowy piątek – czy wycieczka na Hawaje?  

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Ludzie szybko przyzwyczajają się do dobrych rzeczy, dlatego nikogo w firmie nie zaskakiwały już owocowe piątki! Dlatego zrobiliśmy Tropikalną Imprezę w środku firmy! Na szwedzkim stole stanęły nie tylko przeróżne owoce, ale także zimne napoje z palemkami, lemoniady, ozdoby. W W Chilloucie stanęły leżaki i rozbrzmiała hawajska muzyka. A wszyscy pracownicy oprócz owoców otrzymali okulary słoneczne z logiem firmy i kwiaty Boa na szyję!

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Event pozytywnie wpłynął na motywację zarówno młodszych pokoleń, jak również weteranów pracy na słuchawce, dla których impreza stanowiła formę podziękowania za codzienną pracę i odskocznię od obowiązków.

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Impreza cieszyła się ogromną popularnością wśród pracowników, którzy w upalny dzień mogli w czasie przerw schłodzić się przy zimnej lemoniadzie oraz nawodnić egzotycznymi, soczystymi owocami.

Po takiej  przerwie wracali na stanowisko wyjątkowo wypoczęci i rześcy, dzięki czemu jakość ich pracy była wyższa. Event wakacyjny skutecznie łagodził skutki upalnej pogody za oknem.