Działania związane z employer brandingiem, czyli kreowaniem pozytywnego wizerunku pracodawcy, powinny na stałe wpisać się w grafik przy planowaniu działań zespołów marketingowych i HRowych. Istniejący obecnie rynek pracownika, wynikający z bardzo niskiego bezrobocia, sprzyja wysokiej rotacji pracowników oraz mniejszym poczuciem zaangażowania. Jak temu zaradzić? Działania związane z employer brandingiem zewnętrznym już nie wystarczą. To co dzieje się wewnątrz firmy jest głównym magnesem dla pracowników.
Call Center – branża jedyna w swoim rodzaju
Trudność w pozyskaniu nowego pracownika sprawia, że dużo bardziej opłacalne jest budowanie stałego zespołu zaangażowanych pracowników i dbanie o wysoki poziom satysfakcji osób już zatrudnionych. Co może mieć wpływ na ich motywację? Wiadomą sprawą jest, że najważniejszymi aspektami dla pracownika zawsze będą: : wynagrodzenie, obowiązki i warunki pracy.. Natomiast Branża Call Center jest pod tym względem charakterystyczna. Bardzo często od słuchawki zaczynają osoby dopiero wchodzące na rynek pracy. Pokolenie Z traktuje pieniądze nie jako cel sam w sobie, ale jako sposób na realizacje swoich aspiracji i ambicji. Ponadto oczekuje spójności pomiędzy wartościami wyznawanymi przez siebie oraz przez firmę, w której pracuje. A wszelkie Benefity pozapłacowe to nic innego jak możliwość stworzenia w pracy zgranej ekipy i przede wszystkim, przyjaznej atmosfery – w której każdy będzie się realizował, a przez to osiągał cele.
Owocowe piątki – benefitem czy obciachem?
Benefit, benefitowy nie równy. Firmy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych form „dogadzania” swoim pracownikom. Wiele z nich traci swoja atrakcyjność w oczach potencjalnych kandydatów. Jak zatem odczarować ten trend? Powinniśmy sięgać po rozwiązania, które są indywiualne, które nie tylko poprawią nastrój zespołu, ale i realnie wpłyną na zdrowie i kondycję pracowników. Ale przede wszystkim rozwiązania które są autentyczne i spójne z wartościami firmy!
Owocowy piątek – czy wycieczka na Hawaje?
Ludzie szybko przyzwyczajają się do dobrych rzeczy, dlatego nikogo w firmie nie zaskakiwały już owocowe piątki! Dlatego zrobiliśmy Tropikalną Imprezę w środku firmy! Na szwedzkim stole stanęły nie tylko przeróżne owoce, ale także zimne napoje z palemkami, lemoniady, ozdoby. W W Chilloucie stanęły leżaki i rozbrzmiała hawajska muzyka. A wszyscy pracownicy oprócz owoców otrzymali okulary słoneczne z logiem firmy i kwiaty Boa na szyję!
Event pozytywnie wpłynął na motywację zarówno młodszych pokoleń, jak również weteranów pracy na słuchawce, dla których impreza stanowiła formę podziękowania za codzienną pracę i odskocznię od obowiązków.
Impreza cieszyła się ogromną popularnością wśród pracowników, którzy w upalny dzień mogli w czasie przerw schłodzić się przy zimnej lemoniadzie oraz nawodnić egzotycznymi, soczystymi owocami.
Po takiej przerwie wracali na stanowisko wyjątkowo wypoczęci i rześcy, dzięki czemu jakość ich pracy była wyższa. Event wakacyjny skutecznie łagodził skutki upalnej pogody za oknem.