No category

Jak budowa? atmosfer? w zespole?

Zgrany zesp sprzeda?owy jest podstaw? udanej wspó?pracy, a zmotywowany i doceniony pracownik mo?e skuteczniej pozyskiwa? klientów. Jak zatem poprawia? atmosfer? w zespole sprzeda?owym i tym samym osi?ga? lepsze wyniki?

Idol!

Zacznijmy od kompetencji lidera zespo?u sprzeda?owego. Przede wszystkim – musi by? szanowany przez swoich wspó?pracowników. Powinien tak?e wykazywa? si? dobr? organizacj? dnia pracy oraz w zrozumia?y sposób delegowa? zadania. Dobrze, gdy lider jest naszym zawodowym idolem – wtedy ?porwie t?um?. Dodatkow? motywacj? zawsze jest indywidualny coaching pracownika. To miara tego, jak bardzo lider anga?uje si? w zespó?. Uwa?am, ?e takie dwustronne zaufanie jest kluczowe, by osi?gn?? wspólny sukces.

Mówmy jednym g?osem!

Dwustronna musi by? tak?e komunikacja w zespole. Jest to aspekt bardzo istotny, poniewa? odpowiednie przekazywanie informacji przez lidera, w sposób jasny i konkretny, daje poczucie ?spokoju na projekcie?. 

Konsultant powinien mie? mo?liwo?? wyra?enia w?asnej opinii. Oczywi?cie, nale?y to oddzieli? od ci?g?ego wdawania si? w dyskusje i podwa?ania autorytetu lidera. Jednak kiedy naprawd? trzeba co? wyja?ni?, konsultant powinien mie? mo?liwo?? wyra?ania swojego zdania bez l?ku czy obaw o konsekwencje.

Pojawia si? niekiedy pytanie, czy lider i konsultanci mog? ze sob? rozmawia? na tematy prywatne. Jest to cz?sto pomijany aspekt ze strony prze?o?onego, który mo?e ba? si? skrócenia dystansu na stopie zawodowej. Z drugiej strony ? zdarza si?, ?e z perspektywy pracownika, bardziej spersonalizowane podej?cie jest niezwykle istotne. Chwila uwagi prze?o?onego po?wi?cona dla konsultanta – ale skupiona na jego prywatnych pasjach czy zainteresowaniach, sprzyja pracy w pozytywnej atmosferze oraz budowaniu poczucia, ?e ka?dy jest wa?nym elementem grupy.

Budowanie zespo?u to zaj?cie wymagaj?ce i z?o?one, oparte o tworzenie dobrego kontaktu mi?dzyludzkiego. Cechami, które mog? bardzo u?atwi? ten proces s? kreatywno?? i otwarto?? na drugiego cz?owieka. Czasami te? trzeba by? wzorem i pokaza? jednostce jak post?powa? w grupie. To mo?e przynie?? niesamowite efekty w zarz?dzaniu projektem.

Stoicki spokój

Cech? po??dan? ka?dego lidera jest umiej?tno?? opanowywania emocji. Praca w sprzeda?y ju? sama w sobie jest zaj?ciem stresuj?cym. Nie zawsze osi?gamy cele. Nie zawsze trafiamy na klienta przychylnego i ? mi?ego. Koordynator projektu musi ?agodzi? stresuj?ce sytuacje i nie wprowadza? swoimi reakcjami jeszcze bardziej nerwowej atmosfery. To droga donik?d. Opanowanie i spokojny komunikat s? o wiele mocniejsze w swym przekazie ni? krzyk i wy?adowywanie frustracji.

Nie tylko kij ale i marchewka!

Pochwa?y – ka?dy z nas lubi by? wysoko oceniany, a pozytywne motywowanie pracownika spowoduje dobr? aur? i jego wi?ksze zaanga?owanie. Mo?na wynagrodzi? kogo? indywidualnie, przyznaj?c dodatkowe profity. Gdy ca?y zespó? osi?gnie sukces, warto uczci? to np. podczas wyj?cia integracyjnego, aby jeszcze bardziej t? grup? scali?.

Po co to wszystko?

Dla wielu pracowników odpowiednia atmosfera w pracy ma decyduj?ce znaczenie. Gdy jest nam ?le, potrafimy podj?? decyzj? o odej?ciu, nawet nie maj?c zapewnionego kolejnego zaj?cia. Posiadanie przyjació? w zespole powoduje przywi?zanie, wi?ksz? produktywno??, a co za tym idzie – lepsze wyniki projektu. Dlatego, tak naprawd? dobra atmosfera zale?y od wspó?dzia?ania na linii: lider ? zespó?! Je?li stwierdzenie, ?e ?ka?dy jest wa?ny? ma pokrycie w konkretnych czynach i dzia?aniach ? jeste?my na dobrej drodze do budowy skutecznego i zgranego zespo?u.

en_GBEnglish