Call Center

Jak odczarowa? Call Center?

3 mity o Call Center

Call center przez d?ugi czas kojarzy?o si? spo?ecze?stwu z zaj?ciem dorywczym. Dodatkowym, b?d? na okres wakacyjny, a wi?c dedykowanym przede wszystkim ludziom m?odym – bez do?wiadczenia, nierzadko rnie? wykszta?cenia czy wi?kszych ambicji. Tymczasem bran?a ta przez ostatnie lata bardzo si? zmieni?a i rozwin??a. Obecnie zakres dzia?a? oraz profil us?ug ?wiadczonych przez firmy call center znacznie si? zmieni?. Bran?a pr??nie si? rozwija i udowadnia, ?e drzemie w niej ogromny potencja?. Dzisiaj kontakt z klientem nie ogranicza si? wy??cznie do po??cze? przychodz?cych i wychodz?cych. To równie? chaty, e-maile oraz SMSy. Dlatego te? coraz cz??ciej dla podkre?lenia tej wielokana?owo?ci u?ywa si? terminu CONTACT CENTER. Intencj? tego tekstu jest odczarowanie pewnych b??dnych, a niekiedy nawet krzywdz?cych skojarze? i opinii na temat wspó?czesnej telesprzeda?y, która w praktyce potrafi by? naprawd? ciekawym i rozwijaj?cym zaj?ciem.

Mit I ? Call Center to pozbawiona zasad ?dzika? sprzeda?

W Polsce utar?o si? mocno stereotypowe podej?cie do telemarketingu, rozumianego jako wciskanie klientom produktu lub us?ugi, w sposób pozbawiony jakiejkolwiek merytoryki – dzwonienie na akord i bezrefleksyjne klepanie regu?ek. Tymczasem niewiele ma to wspólnego z rzeczywisto?ci?. Oczywi?cie, jak wsz?dzie, zdarzaj? si? firmy, których dzia?ania wp?ywaj? negatywnie na wizerunek ca?ej bran?y. Jednak z biegiem lat coraz mocniej przewa?aj? przedsi?biorstwa, które ?wiadcz? us?ug? naprawd? kompleksowej obs?ugi klienta. Robi? to na najwy?szym poziomie, k?ad?c nacisk na odpowiednie szkolenie pracowników, by ci byli w pe?ni kompetentni i gotowi do budowania trwa?ych relacji z klientem. Relacji opartych na poczuciu bezpiecze?stwa i zaufaniu.

Mit II ? Call Center nie oferuje atrakcyjnych warunków pracy

Bran?a telesprzeda?y daje potencjalnym pracownikom wiele mo?liwo?ci podj?cia wspó?pracy. Oferta firm ?wiadcz?cych us?ugi contact center skierowana jest do ludzi w ka?dym wieku, niezale?nie od wykszta?cenia oraz do?wiadczenia zawodowego. Pracodawcy daj? mo?liwo?? pracy w niepe?nym wymiarze czasu, w wybranych przez pracownika dniach i przedzia?ach godzinowych. Pozwala to pogodzi? prac? ze studiami dziennymi, b?d? innymi obowi?zkami. Call center daje równie? mo?liwo?? naprawd? dobrych zarobków. Oprócz pensji podstawowej, firmy doceniaj? zaanga?owanie pracowników w postaci wysokich premii oraz innych benefitów, takich jak: imprezy integracyjne, opieka medyczna, karta multisport, dodatkowe ubezpieczenia czy indywidualne programy lojalno?ciowe. Nierzadko te? finansuj? najbardziej zaanga?owanym szkolenia wyjazdowe po??czone z wypoczynkiem. Coraz wi?cej uwagi zwraca si? równie? na ?rodowisko pracy ? tworzone s? miejsca dedykowane relaksacji czy integracji ? pracodawcy dbaj? tak?e o detale takie jak zapewnienie przek?sek czy owoców dla pracowników.

Mit III ? Call Center nie daje perspektywy awansu

Lidera zespo?u sprzeda?owego prawie zawsze wy?ania si? na podstawie rekrutacji wewn?trznej. Ambitny i zaanga?owany konsultant telemarketingowy w krótkim czasie mo?e wspi?? si? w hierarchii projektu i sta? si? osob? odpowiedzialn? za wynik ca?ego zespo?u. W parze z awansem idzie oczywi?cie wzrost zarobków. Warto przy okazji zwróci? uwag? na drugi bardzo wa?ny aspekt rekrutacji wewn?trznej ? mo?liwo?? migracji pomi?dzy projektami realizowanymi w ramach firmy, co pozwala zapobiec ewentualnemu wypaleniu.

Praca w call center daje mo?liwo?? nie tylko dobrych zarobków. Jest równie? szans? na poznanie siebie, zweryfikowanie w?asnych zalet oraz deficytów. Pomaga okre?li? swoje miejsce i ambicje. Praca ta, cho? nie?atwa, daje szans? absolutnie ka?demu. Wydaje mi si?, ?e absolutnie ka?dy powinien przynajmniej spróbowa? swoich si? w telesprzeda?y, poniewa? do?wiadczenie zebrane w tej bran?y mo?e si? przyda? w ka?dej innej dziedzinie ?ycia. Pozostaje zatem pytanie do Was, czy uda?o mi si? odrobin? obali? mity o contact center?

en_GBEnglish