Jak odczarować Call Center?

mediasystem-outsourcing-callcenter-contactcenter-uslugioustsourcing-telemarketing

mediasystem-outsourcing-callcenter-contactcenter-uslugioustsourcing-telemarketing

3 mity o Call Center

Call center przez długi czas kojarzyło się społeczeństwu z zajęciem dorywczym. Dodatkowym, bądź na okres wakacyjny, a więc dedykowanym przede wszystkim ludziom młodym - bez doświadczenia, nierzadko również wykształcenia czy większych ambicji. Tymczasem branża ta przez ostatnie lata bardzo się zmieniła i rozwinęła. Obecnie zakres działań oraz profil usług świadczonych przez firmy call center znacznie się zmienił. Branża prężnie się rozwija i udowadnia, że drzemie w niej ogromny potencjał. Dzisiaj kontakt z klientem nie ogranicza się wyłącznie do połączeń przychodzących i wychodzących. To również chaty, e-maile oraz SMSy. Dlatego też coraz częściej dla podkreślenia tej wielokanałowości używa się terminu CONTACT CENTER. Intencją tego tekstu jest odczarowanie pewnych błędnych, a niekiedy nawet krzywdzących skojarzeń i opinii na temat współczesnej telesprzedaży, która w praktyce potrafi być naprawdę ciekawym i rozwijającym zajęciem.

Mit I – Call Center to pozbawiona zasad „dzika” sprzedaż

W Polsce utarło się mocno stereotypowe podejście do telemarketingu, rozumianego jako wciskanie klientom produktu lub usługi, w sposób pozbawiony jakiejkolwiek merytoryki - dzwonienie na akord i bezrefleksyjne klepanie regułek. Tymczasem niewiele ma to wspólnego z rzeczywistością. Oczywiście, jak wszędzie, zdarzają się firmy, których działania wpływają negatywnie na wizerunek całej branży. Jednak z biegiem lat coraz mocniej przeważają przedsiębiorstwa, które świadczą usługę naprawdę kompleksowej obsługi klienta. Robią to na najwyższym poziomie, kładąc nacisk na odpowiednie szkolenie pracowników, by ci byli w pełni kompetentni i gotowi do budowania trwałych relacji z klientem. Relacji opartych na poczuciu bezpieczeństwa i zaufaniu.

Mit II – Call Center nie oferuje atrakcyjnych warunków pracy

Branża telesprzedaży daje potencjalnym pracownikom wiele możliwości podjęcia współpracy. Oferta firm świadczących usługi contact center skierowana jest do ludzi w każdym wieku, niezależnie od wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego. Pracodawcy dają możliwość pracy w niepełnym wymiarze czasu, w wybranych przez pracownika dniach i przedziałach godzinowych. Pozwala to pogodzić pracę ze studiami dziennymi, bądź innymi obowiązkami. Call center daje również możliwość naprawdę dobrych zarobków. Oprócz pensji podstawowej, firmy doceniają zaangażowanie pracowników w postaci wysokich premii oraz innych benefitów, takich jak: imprezy integracyjne, opieka medyczna, karta multisport, dodatkowe ubezpieczenia czy indywidualne programy lojalnościowe. Nierzadko też finansują najbardziej zaangażowanym szkolenia wyjazdowe połączone z wypoczynkiem. Coraz więcej uwagi zwraca się również na środowisko pracy – tworzone są miejsca dedykowane relaksacji czy integracji – pracodawcy dbają także o detale takie jak zapewnienie przekąsek czy owoców dla pracowników.

Mit III – Call Center nie daje perspektywy awansu

Lidera zespołu sprzedażowego prawie zawsze wyłania się na podstawie rekrutacji wewnętrznej. Ambitny i zaangażowany konsultant telemarketingowy w krótkim czasie może wspiąć się w hierarchii projektu i stać się osobą odpowiedzialną za wynik całego zespołu. W parze z awansem idzie oczywiście wzrost zarobków. Warto przy okazji zwrócić uwagę na drugi bardzo ważny aspekt rekrutacji wewnętrznej – możliwość migracji pomiędzy projektami realizowanymi w ramach firmy, co pozwala zapobiec ewentualnemu wypaleniu.

Praca w call center daje możliwość nie tylko dobrych zarobków. Jest również szansą na poznanie siebie, zweryfikowanie własnych zalet oraz deficytów. Pomaga określić swoje miejsce i ambicje. Praca ta, choć niełatwa, daje szansę absolutnie każdemu. Wydaje mi się, że absolutnie każdy powinien przynajmniej spróbować swoich sił w telesprzedaży, ponieważ doświadczenie zebrane w tej branży może się przydać w każdej innej dziedzinie życia. Pozostaje zatem pytanie do Was, czy udało mi się odrobinę obalić mity o contact center?

Post author